Persondatabehandling i foreningen Fantastik
I det nedenstående bringer vi et overblik over hvordan vi i foreningen Fantastik behandler foreningens medlemmers persondata. Spørgsmål kan sendes til kasserer@fantastik.dk
Medlemslisten
I forbindelse med indmelding i foreningen Fantastik indsamler vi de kontakt oplysning vi skal bruge for bl.a. at kunne sende information via fysisk eller elektronisk post. De oplysninger vi registrerer er:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
Disse oplysninger deles ikke uden for foreningen, og kun indenfor foreningens medlemmer i forhold til om der er givet samtykke til dette i forbindelse med indmeldelse.
På medlemslisten vedligeholdes også informationer om indmeldelse dato samt dato for seneste kontingentbetaling.
Medlemslisten indeholder kun data om nuværende medlemmer. Tidligere medlemmer slettes fra medlemslisten inden for et halvt år efter udmeldelsen.
Spørgsmål omkring medlemslisten kan sendes til kasserer@fantastik.dk
Betalingsservice
Foreningen Fantastik opkræver kontingent via Betalingsservice (Nets). For at kunne gøre dette vedligeholdes en medlemsliste hos Betalingsservice med de informationer de skal bruge for at kunne gøre dette:
- Navn
- Adresse
Hvis et medlem tilmelder sig automatisk betaling via Betalingsservice, så vil betalingsservice gemme de yderligere informationer som de skal bruge hertil, men disse informationer er ikke tilgængelige for foreningen Fantastik.
Maillister
Foreningen Fantastik har en række interessegrupper (http://www.fantastik.dk/interessegrupper/) hvor der pt er tilknyttet to forwarding-lister (som erstatning for de maillister vi tidligere havde). Det er “aktiv” og “cafe”. Der sker ikke nogen automatisk tilmelding til disse lister, men man kan bede formanden eller kassereren om at blive sat på. Vi gemmer kun navn og email.
Der er desuden en mailliste “announce” som man kan melde sig på via hjemmesiden her. Der skal også bare opgives navn og email. Man kan til en hver tid melde sig af “announce” igen via det link det sendes ud med alle tilsendte mail. For et komme af “cafe” og “aktiv”-listerne bliver man nødt til at kontakte foreningens formand eller kasserer.
Mails der sendes ud via disse lister bliver også gemt i vores mailforum, og kan tilgås derigennem http://news.fantastik.dk/.
Hjemmeside statistik
På foreningens hjemmesider (fantastik.dk og himmelskibet.dk) bruges Appen “WP Statistics” til at lave statestik over besøg på vores sider. Denne app gemmer informationer om IP adreser, styresystem samt om hvilken side man evt. er blevet henvist fra f.eks. et søgeværktøj